Stukot w silniku M3 e36 3,2
Stukot w silniku M3 e36 3,2
Jak kupilem auto, wszyscy, ktorzy je ogladali stwierdzili, ze lekko slychac "gore", wiec sie umowilem na reulacje zaworow na przyszly tydzien...
Wczoraj sie nie powstrzymalem i pojezdzilem sobie troszke po miescie. Kilka wyscigow od 0-240 kilka baczkow i wszystko bylo oki. Pozniej znowu sobie pojezdzilem i skrecilem 5 bakow. Od tamtej pory slysze jakis stukot, na wolnych slabo slyszalny, a tak w zakresie 1500-3500 coraz szybszy i glosniejszy. Jak dla mnie dzwiek, jakby jakis zawor...
Co to moze byc?? Jechac na te regulacje, czy od razu brac sie za sciaganie glowicy i sprawdzenie zaworow?? A moze to cos powazniejszego??
Wczoraj sie nie powstrzymalem i pojezdzilem sobie troszke po miescie. Kilka wyscigow od 0-240 kilka baczkow i wszystko bylo oki. Pozniej znowu sobie pojezdzilem i skrecilem 5 bakow. Od tamtej pory slysze jakis stukot, na wolnych slabo slyszalny, a tak w zakresie 1500-3500 coraz szybszy i glosniejszy. Jak dla mnie dzwiek, jakby jakis zawor...
Co to moze byc?? Jechac na te regulacje, czy od razu brac sie za sciaganie glowicy i sprawdzenie zaworow?? A moze to cos powazniejszego??
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Może trzeba w niej olej zmienić? Też miałem takie cykanie jak jeżdziłem do końca terminu wymiany, na nowym oleju było już cichutko.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Przede wszytkim witam serdecznie wszystkich użytkowników Mforum.
Nie chcę tutaj nikogo martwić i mam nadzieję że się mylę ale stawiam jednak na dół silnika a nie górę.NIe wiem bo nie słyszałem tego silnika ale z opisu to wygląda jednak na jakąś panewkę korbowodową.
Nie chcę tutaj nikogo martwić i mam nadzieję że się mylę ale stawiam jednak na dół silnika a nie górę.NIe wiem bo nie słyszałem tego silnika ale z opisu to wygląda jednak na jakąś panewkę korbowodową.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Tak przy okazji, jaki jest koszt panewek i ich wymiany?
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Ja tez mam stukot w glowicy, najczesciej na zimnym silniku z przodu przy glowicy vanosa. Jedni mowia ze to vanos a inni ze lancuch bo napinacz wymieka.
PeAcE, LovE and ///M
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Potwierdzam obawy PawłaM. Objawy jak panewki.
Najbardziej je własnie słychać w okolicach 3000 obrotów.
Jeżeli zrobi się panewki zanim auto stanie, to koszt całości w zależności od mechanika zamknie się w około 3 tys PLN. Oczywiście nie w ASO. Jeżeli zrobi się dopiero jak samochód stanie to najczęsciej najbardziej opłacalna jest wymiana silnika.
Najbardziej je własnie słychać w okolicach 3000 obrotów.
Jeżeli zrobi się panewki zanim auto stanie, to koszt całości w zależności od mechanika zamknie się w około 3 tys PLN. Oczywiście nie w ASO. Jeżeli zrobi się dopiero jak samochód stanie to najczęsciej najbardziej opłacalna jest wymiana silnika.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Tutaj zdecydowanie góra silnika. Albo Vanos, albo popychacze zaworowe.macpis pisze:Ja tez mam stukot w glowicy, najczesciej na zimnym silniku z przodu przy glowicy vanosa. Jedni mowia ze to vanos a inni ze lancuch bo napinacz wymieka.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Olej faktycznie do wymiany, bo ostatnia zielona sie swieci...
Stan jego jest na maksa...
Stan jego jest na maksa...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Vanos nie stuka, nie chcę na siłę uszczęśliwiać, ale powodem może być rolka napinacza łańcucha rozrządu, przerabiałem to kiedyś, generalnie proponuję szybką diagnostykę, ale nie jesteś zielony, więc sam o tym wiesz, gratuluje ładnego auta, sam przez bardzo długi okres szukałem sedana M3, a później miałem ubaw objeżdżając większośc na światłach, a kolesie robili baranie miny widząc "zwykłego" sedana w Mpakiecie
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
No coz, jestem umowiony w poniedzialek na regulacje tych zaworow. Potem zmienie olej i zobacze co sie bedzie dzialo. Mam nadzieje, ze juz bedzie gites 

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
wg mnie to wlasnie vanosy . czesta usterka w 3.2 . delikatnie slyszalne na wolnych a miedzy 1,5 a 2,5 mocno slyszalne. zmienisz olej i bedzie treoszke lepiej
ET - 12.93s by tag heuer
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Wstepna diagnoza to panewka korbowodowa... W tym tygodniu rozbieraja silnik, wiec bede wiedzial na 100%
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
A więc mit o padających panewkach tylko i wyłącznie w 3.0 powoli upada. To już druga M3 3.2, która ma ten problem.
Olej wymieniać panowie! I to częściej niż to wynika z tych wskazań kompa.
Bombel - pechowy - przynajmniej na początku - zakup. Oby potem śmigała jak należy.
Czytałem kiedyś na jakimś forum, że panewki w wysilonych samochodach należy wymieniać co drugą wymianę oleju
Oczywiście to przesada i dotyczyło to samochodów mocno przerabianych, ale coś w tym jest.
Olej wymieniać panowie! I to częściej niż to wynika z tych wskazań kompa.
Bombel - pechowy - przynajmniej na początku - zakup. Oby potem śmigała jak należy.
Czytałem kiedyś na jakimś forum, że panewki w wysilonych samochodach należy wymieniać co drugą wymianę oleju

Oczywiście to przesada i dotyczyło to samochodów mocno przerabianych, ale coś w tym jest.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
No co Ty mowisz, jaki pechowy, przeciez przejechalem prawie 100km///M3 pisze:Bombel - pechowy - przynajmniej na początku - zakup. Oby potem śmigała jak należy.

Nie ma tego zlego... Auta nie kupilem na pol roku tylko wiaze z nim wieksza przyszlosc takze po remoncie bede mial pewnosc, ze pojade na tor i z niego wroce o wlasnych silach

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Bombelek, jeszcze zostały Ci Vanosy i skrzynia.Bombel pisze:...takze po remoncie bede mial pewnosc, ze pojade na tor i z niego wroce o wlasnych silach
Welcome to the world of 3.2

jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2